شکست به وقت حمله
چرا نقشه زلنسکی در عملیات گسترده جدید علیه روسیه شکست خورد؟

شکست به وقت حمله

سقوط آودیوکا که یک شهر صنعتی در منطقه دونباس واقع درشرق اوکراین است، یک پیروزی برای روسیه محسوب می‌شود زیرا پیش از این، این شهر به‌عنوان نماد مقاومت اوکراین در مقابل روسیه محسوب می‌شد.به‌دنبال سقوط این شهر، رئیس‌جمهور آمریکا، انفعال کنگره در تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین را عامل عقب‌نشینی ارتش اوکراین از شهر کلیدی آودیوکا توصیف کرد.  در بیانیه کاخ‌سفید در این‌خصوص آمده که عقب‌نشینی از آودیوکا پس از آن روی داد که سربازان اوکراینی «به‌واسطه کاهش تدارکات نشأت‌گرفته از انفعال کنگره، مجبور به جیره‌بندی مهمات شدند». رئیس‌جمهور آمریکا، عقب‌نشینی اوکراین از آودیوکا را «اولین دستاورد قابل‌توجه روسیه در ظرف چندین ماه» توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با حمایت از «حاکمیت و تمامیت‌ارضی اوکراین» از کنگره درخواست کرد که هرچه‌سریع‌تر لایحه بودجه که شامل کمک به اوکراین می‌شود را به تصویب درآورند.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۱۴
 
تعطیلات زمستانی بدون تصویب بودجه
به‌‌رغم آن‌که درهفته‌های اخیر، مقام‌های اوکراین بارها ازکمبود مهمات وتسلیحات نظامی گله‌مند شده بودند اما جمهوریخواهان کنگره حاضر نشدند کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارسال شود و مجلس نمایندگان آمریکا درحالی وارد تعطیلات زمستانی شد که هیچ‌گونه رای‌گیری در مورد بسته کمکی ۹۵میلیارد دلاری به اوکراین، صهیونیست‌ها و تایوان که از سوی مجلس سنا تصویب شده بود، انجام نداد و قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا بدون رای‌گیری برای بسته کمکی اوکراین ورژیم‌صهیونیستیبه تعطیلات زمستانی رفتند.امتناع نمایندگان جمهوریخواه برای توافق با دولت بایدن جهت ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تحت تاثیر مواضع حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم هست که با اطمینان عنوان کرده می‌تواند جو بایدن را در انتخابات ماه نوامبر شکست داده و خودش به مسائل مربوط به بحران مرزی این کشور رسیدگی کند. اکنون مشخص نیست تکلیف لایحه مورد تایید سنا در مجلس نمایندگان چه خواهد شد به‌خصوص آن‌که مایک جانسون، رئیس ‌مجلس نمایندگان به‌شدت با تصویب آن مخالف است. وی مهم‌ترین عامل عدم موافقت با بسته مذکوررابی‌توجهی به بحران مرزی کشوربیان کرده است. درچنین شرایطی، قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا بدون رای‌گیری درمورد لایحه کمک به اوکراین و رژیم‌صهیونیستی روز گذشته به تعطیلات زمستانی رفتند.
   
انگلیس: بمباران‌های هوایی سنگین روسیه دلیل تصرف شهر آودیوکا بود
همزمان با ارائه تحلیل‌های مختلف درباره سقوط شهر آودیوکا و انتقادات بایدن از کنگره، رکن اطلاعات ارتش انگلیس حملات هوایی سنگین هوایی به شهر آودیوکا در شرق اوکراین را ازجمله دلایل اصلی تصرف این شهر توسط روسیه اعلام کرد.  رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد: «در ماه گذشته، جنگنده‌های روسی ۶۰۰ بمب بر سر شهر آودیوکا در شرق اوکراین ریختند. این بمباران اوکراین را مجبور به عقب‌نشینی کرد و روسیه را به بزرگ‌ترین پیروزی چند ماه اخیر رساند.» براساس این گزارش، سقوط آودیوکا که یک شهر صنعتی در منطقه دونباس در شرق اوکراین است، پیروزی برای روسیه محسوب می‌شود زیرا این شهر به‌عنوان نماد مقاومت اوکراین مقابل روسیه محسوب می‌شد.
 
ناتو: غرب بیش از حد به اوکراین خوشبین بود
در همین حال راب باوئر، رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ناتوانی ارتش اوکراین در برابر نیروهای روس در عملیات نظامی ویژه اذعان کرد. باوئر در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز گفت که کشورهای غربی سال گذشته بیش از حد در ارزیابی‌های خود از توان نظامی اوکراین برای جنگ با روسیه خوشبینی نشان داده بودند. 
وی دراین‌باره توضیح داد: «سال ۲۰۲۳، غرب خوشبینی بیش از حدی داشت و به خود قبولانده بود که اگر به اوکراینی‌ها تجهیزات و آموزش نظامی مورد نیازشان را بدهد، آنها پیروز خواهند شد.» این مقام نظامی ناتو همچنین توصیه کرد که کشورهای غربی اکنون باید مراقب باشند که در سال جدید میلادی نیز بیش از حد به توان نظامی اوکراین در جنگ با روسیه خوشبین نباشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها